2015 m. vasario 1 d., sekmadienis

Universalioji muzika Psytrance

Psytrance muzika, mano ir, ko gero, daugumos psytrance mylėtojų ausimis, yra kaip pats universaliausias garsas, skirtas išreikšti savo žmogiškąją gyvybinę energiją, visą savo fizinį potencialą šokio aikštelėje. Kai kūnas reaguoja į sąmonės ritmo jutimą, jis pats savaime nori judėti - šokti.

Psytrance muzikos ritmas yra kaip serotoninas. Įsivaizduok, jog kiekvienas bytas yra kaip akmuo, ant kurio dedi koją. Dėdamas kojas psytrance ritmu, bėgi ristele. Kūnas nuo to gamina serotoniną. Užtenka įsijausti į tokį ritmą dar nešokant, jog pradėtų gamintis serotoninas ir veidą nutviekstų šypsena. Viskas dėl ritmo, kuris toks universalus ir paprastas, be jokios papildomos individualistinės kūrybos elementų (pavyzdys 'egoistiškai kūrybingų' ritmų - drum and bass, dubstep, taip pat dauguma roko/popmuzikos -  bet kas, kur egzistuoja kažkoks kompleksiškumas).

Žinoma, dauguma muzikos stilių turi tokį ritmą, serotonino tempą. Psytrance čia išsiskiria tuo, jog jis neturi jokios melodijos, jokių nustatymų kaip šokti, jokių atitinkamų kultūrų ir subkultūrų ir yra tiesiog universali muzika, skirta universaliam žmogui išreikšti savo gyvybinės energijos potencialą.

Psytrance reivai yra kaip atskiri pasaulėliai, kuriuose natūralių gamtos garsų funkciją atlieka psy, o žmonės tiesiog susirinko pabūti dabarties momente ir pašvęsti gyvenimą. Visi šoka taip, kaip tuo metu nori pats jų kūnas, suteikdamas laisvę tiek užsiimti kone sporto salę atstojančiu bėgimu, tiek išreikšti save kaip kūrybišką būtybę per kūrybingą, originalų šokį.

Į šį apibūdinimą, mano paties vertinimu, įeina tik tam tikros psytrance atšakos (čia, galimai, mano skonis, tačiau panagrinėjus reivuose susirinkusių žmonių reakcijas, panašu, jog gali būti kiek universaliau), tokios kaip darkpsy ir forest, tačiau jokiu būdu ne progressive ir kitas melodingas trance, kuris sukuria ne reivo, o klubo atmosferą. Klubas ir klubinė muzika skirti veikiau parodyti save, reivas - pašvęsti save ir visą egzistenciją, nesirūpinant kaip aš ir kiti atrodo ar elgiasi, kol tai niekam netrukdo. Bet čia, galbūt, tik mano interpretacija. :)

Viskas, kas aprašyta aukščiau, nuoširdaus ir tą muziką mylinčio klausytojo ausyse gali būti pritaikoma ir kažkokiam kitam muzikos stiliui. Toks man yra psytrance:)

Tobulas aprašytos muzikos pavyzdys:

http://youtu.be/7nJtKyxvHPk

Puikių 2015, draugai. Love and Light!

6 komentarai:

  1. Del melodingo psy nesutinku. Kai pirma kartą būdamas ~15 metų metų atsidūriau "raganų" festivalyje as ir išgirdau būtent melodingą psy, kurį ir pamilau ir kuris mane lydi jau pusę gyvenimo, nors jo dabar retai ir išgirsi. p.s. pvz2014 metų yagoje, sekmadienį nuo pietų būtent toks trance ir pradėjo groti chillout vietoje. Morning trance - panaši situacija. Čia daugiau asmeniniai pasirinkimai ir nuotaika įtakoja, nes vieniems reikia stipraus ir galingo ritmo su įvairiais garseliais, kitiems reikia melodingu meditacinių garsų ir psy gilumo. Vieni nori trepsėti, kiti nori megzti oro tinklus ir pan. Žvelk plačiau ! :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aš dėl to ir nupasakojau savo asmeninę interpretaciją, koks psy būtent mane taip veikia. :) Aš asmeniškai negaliu klausyti jokio melodingo psy (išskyrus, sakykim, Merkaba, kur melodijos daugiau world music tipo, o ne individualaus asmens), nes pati melodija prideda žmogiškumo kūrybingumo, kas kažkiek atima, mano interpretacijoje, visą gilumą. Melodijos ir gilumo nesutarimas pas mane prasidėjo tada, kai pamačiau, jog būdamas psichodelinėje būsenoje ir paėmęs gitarą nenoriu jokių melodijų, nes jos sugrąžina į tą žemišką pasaulį. :) Melodiją aš vartoju roko muzikoje, o štai psy man asmeniškai patinka toks, kuris daugiau imituoja gamtos garsus, veikia tuo pačiu principu, kaip veikia gamta. Melodija, kaip žmogiškos kūrybos išraiška, man tai kiek atima :) dėl to labai labai nesueina progressive psytrance, kuris man toks gan išvis.... Jokio psy pats ten negirdžiu, manęs taip ta muzika neveikia, bet galbūt kitiems yra kitaip. :) Jei turi gero melodingo psy pavyzdžių, tai please share :) mane ypač domina ethnic-tribal tipo melodijos, dėl to ir patinka Merkaba/Kalya Scintilla :)

      Panaikinti
    2. Merkaba taip pat manau klasifikuojamas kažkas tarp progressive trance ir psy chill/dub , bet tiesa sakant labai geras paminėjai pvz, iš dabartinių atlikėjų merkaba man vienas įdomesnių variantų. Visiškai progressive tiesa sakant ir pats neklausau, nes ten daugiau progressive o ne trance, todėl manau nelabai pritampa ir man. O melodinis psy man, tai kai tu jauti gilų ir pastovų ritmą, o melodija yra ne besitesianti (turinti aiškią pradžią ir pabaigą), bet truputi vietomis nutrūkstanti, vietom nulūžtanti, pabėganti ir vėl grįžtanti. Galbūt tos melodijos tik fragmentai, ir tai tikrai neturi būti vokalas ar kažkas konkretaus Galbūt kažkokia abstrakcija, galbūt aliuzija, kažkas sunkiai apčiuopiamo, bet paliekantis pėdsaką ir sukeliantis įspūdį. Na aišku būtų žymiai paprasčiau su pavyzdžiais, tai šią savaitę, kada turėdamas laiko paieškot galiu būtent man patinkančių pvz ir pasidalinti. Nes įvardinti atlikėjų ar kūrinių iš atminties nesugebu, turiu problemą atsimindamas vardus ir pavadinimus :)
      O dėl psy, pastebėjau, akd kuo toliau tuo eina stiprumo ir nežabotos galios link, tai dabar vis sunkiau rasti tai kas man patinka. Pvz todėl psy uždaroj patalpoj/klube/mašinoje sunku klausyti, man miško ir gamtos norisi. Tai vat, kadangi sunkiau rasti lengvesnio psy, o tie patys kūriniai pabosta, numigravau į psy dub ir psy chill. Šitoje srityje neišsiamemi kloniai :)
      Dėl tos pačios priežasties ir į yaga nuvažiavęs, naktiniame main stage praleidžiu vis mažiau laiko (2014 metais buvau savaitę, o main stage pratrepsėjau gal tik ~4h, kai grojo tai kas tuo metu pasirodė labiau priimtina). O vat sekmadienį kai psy persikraustė į chill zoną, aš net apsiverkiau iš laimės/malonumo, kadangi nuo pietų iki paty pirmadienio ryto grojo tą psy, kurį aš labiausiai myliu (tik buvo gaila, kad pėda jau per savaitę buvo plyšusi, tai mažiau trepsėjau, daugiau klausiausi).

      Panaikinti
    3. Na, aš ir sutikčiau, kad asmeniniai pasirinkimai - labai priklauso, ką prasiveri savyje ir jei labiau patrepsėti ir išgyventi save tame, is cool, bet yra ir tokių (spėju, kad kiek mažesnė dalis), kurie mėgsta ir skrosti per dimensijas, megzti tinklus ir pan., o tada bent man pvz. patinka vis keisti aplinkas, pvz. valandą patrepsėt ant kokio stipresnio beat'o, tada nueit į chill stage'ą, o ten ir lengvesnio ko nors - to paties progressive, va, kaip yagoj kad minėjo. Bet šiaip, nors nežinau aš tų stilių taip normaliai, va, pvz. ką pačioj pradžioj grojo ten nuo 10 yaga-ball'e tai taip tikrai silpniau suėjo.

      Panaikinti
    4. Beje dabar pas save playliste telefone pažiūrėjau, tai šiuo metu klausau:
      Merkaba, Pspiralife, Zyce ir krūva miksų.
      Šiaip jei nori ko nors naujo rast, labai geras šaltinis ektoplazm.com . Daug nemokamos geros muzikos.

      Panaikinti
  2. Dainiau, Martynai,

    sudominot abu.

    o gal daugiau pavyzdžių iš kiekvieno pusės.

    p.s. Martynai, tobulas aprašytos muzikos pavyzdzys klausosi tobulai!

    Goda

    AtsakytiPanaikinti